Populární pianistka z Trinidadu hrála i pro britskou královnu a náhrobek jí zaplatil Elton John
Při poslechu Vlídných tónů můžete tentokrát dát průchod jemně romantickým iluzím. Zkuste si představit, že jste v jiném čase a třeba na jiném místě, v biografu na nějakém němém snímku ze starých časů kinematografie a k těm pohyblivým obrázkům vám hraje honky tonk piano.
Navození této iluze vám usnadníme výběrem nahrávek pianistky, která svým pojetím boogie-woogie a ragtimu dokázala v padesátých letech vystoupat na vyšší příčky hitparád. Její styl, založený na bezpochyby chytlavé melodii i rytmu, si získal kdysi masovou přízeň.
Winifred Atwell měla exotický původ. Pocházela z Tunapuny na Trinidadu, ostrova v Karibském moři a tehdejší britské kolonie. Popularita této hudebně velmi kvalitně vzdělané klavíristky byla svého času na Britských ostrovech, ale též v Austrálii veliká.
Prodalo se přes 20 milionů výlisků jejích desek a Winifred Atwell byla první černošskou hudebnicí, která měla jedničku na britské hitparádě a zároveň historicky první klavírní instrumentálku, která se dostala na první příčku tamního hitového žebříčku.
Hrála na soukromém večírku pro královnou Alžbětu II. a Elton John, její velký obdivovatel, jí nechal udělat náhrobek ve tvaru klavíru.
V pořadu Vlídné tóny se můžete zaposlouchat do velkých hitů pianistky Winifred Atwell jako The Poor People of Paris, Coronation Rag nebo medley Let´s Have Another Party.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.