Nástroj je naše druhé já. Kontrast všedních dnů na turné a krásy koncertů byl záměr, říká píšící violoncellistka Zuzana Dostálová
V knize Karneval zvířat s vtipem ukazuje, co obnáší práce muzikantů. Čtenářům se snaží přiblížit i samotnou vážnou hudbu. Ve Vizitce mluví o tom, jak oddaní jsou hudebníci svému povolání, kvůli čemu všemu je při hraní důležitá dobrá akustika a zamýšlí se nad tím, co by se muselo změnit, aby Češi chodili na koncerty klasiky. Ptá se Karolína Koubová. Repríza
Související
-
Ze tří týdnů jsem čerpal energii rok. Chci, aby tuhle radost zažívali i studenti, říká Tomáš Jamník
Co mají společného hra na violoncello, touha předávat dál znalosti a koncerty Vážný zájem? Osobu Tomáše Jamníka, který kromě koncertování zkoumá odkaz Otakara Ševčíka.
-
Dirigent Robert Kružík: Studium hry na violoncello vnímám jako výhodu
Je stejně zručným hráčem na violoncello jako dirigentem. Má rád hudbu modernistů Jana Nováka, Leoše Janáčka či Bohuslava Martinů.
-
Veronique Firkušná-Callegari: Číst jsem se naučila z pohádek Boženy Němcové
Veronique žila v představě, že až se do Československa jednou podívá, bude konečně mezi svými.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka