Na Letiště Václava Havla nejdelším trolejbusem v ČR. Svůj pravidelný provoz zahájila nová linka 59, nahrazuje autobusovou linku 119
V Praze nově jezdí nejdelší vozy veřejné dopravy v Česku. Na spoje, které vozí cestující na Letiště Václava Havla, nasadil Dopravní podnik hl. m. Prahy pětadvacet metrů dlouhé trolejbusy. Kromě toho, že přepraví více cestujících než dosavadní autobusy, tak jsou i ekologičtější.
Zvuk naftového autobusu už lidé při cestě na letiště z Nádraží Veleslavín neuslyší. Místo dosavadní linky 119 totiž pojedou tichým trolejbusem s číselným označením 59. Nové vozy mají především pomoct navýšit kapacitu přepravených cestujících
„Je to trolejbus tříčlánkový, má tedy o třicet procent větší kapacitu než ty původní autobusy, celkem se do něj vejde 180 cestujících,“ uvádí náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib z Pirátů.
Právě kapacita autobusů bývala doteď častým problémem. Trolejbusy, kterých má Dopravní podnik hl. m. Prahy dvacet, jsou navíc i ekologičtější a úspornější.
„Co se týče uhlíkové stopy, ten dopad je daleko příznivější, šetří se tisíce litrů nafty. A tím, jak jsme ve špičce na lince 119 vypravovali autobusy ve dvojici, tak tohle teď zvládne jeden trolejbus, ušetříme tím i řidiče,“ říká generální ředitel DPP Petr Witowski.
Trolejové vedení a další technické zázemí vybudovali dělníci zhruba za čtyři roky. Část trasy z Nádraží Veleslavín na letiště i zpět zvládá vůz na vlastní pohon.
„Jedná se o moderní trolejbus, je parciální, polovinu té cesty jede bez trolejí. Když brzdí, tak je schopen rekuperovat tu energii přímo do trolejí nebo do baterky,“ popisuje člen magistrátního výboru pro dopravu Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě.
Je v plánu elektrifikace také u jiných pražských linek? Poslechněte si celou reportáž.
Související
-
Tramvají z Divoké Šárky až na Dědinu. Dopravní podnik zahájil provoz na nové trati
Dopravní podnik hl. m. Prahy otevřel novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na sídliště Na Dědině v Praze 6. Má téměř dva a půl kilometru a pět zastávek.
-
Součástí pražské MHD se stal vodíkový autobus. Dopravní podnik ho nasadil na lince 170
V ulicích Prahy můžete potkat první vodíkový autobus. Dopravní podnik ho bude dva roky testovat, aby zjistil, jak rozšířit možnosti alternativních pohonů.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Po Martínkovi míří na genovou terapii Míša. Extrémně drahý zákrok má v USA zdarma
-
Obce u plánované gigafactory jsou rozdělené. Čekají na referendum a výsledky analýz pozemků
-
Rozhovory s lídry do eurovoleb 2024: Jaké priority nabízejí hlavní tváře osmadvaceti stran a hnutí?
-
Bývalý sbormistr jabloneckého dětského sboru Amici, Gaudete! podle soudu zneužil nezletilou dívku