Digitální technologie zabíjejí nudu. Využijme je kreativně třeba ve škole, říkají odborníci
Saša Michailidis se ptá zakladatelky iniciativy Digitální zdraví dětí Michaely Slussareff z FF UK a Michala Kučeráka, dramaturga Festivalu umění a kreativity ve vzdělávání, který se koná v regionech až do konce května. Rozporuplné reakce vyvolal nedávno americký sociální psycholog Jonathan Haidt s knihou, ve které dává do souvislosti využití digitálních technologií a zhoršující se duševní zdraví mladých lidí. Je situace skutečně tak tristní?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Tomáš Koblížek: Digitální nenávist v Čechách a na Moravě
Organizace Fórum 50 % zveřejnila video s výpovědí novinářek, které čelily nenávistným útokům. Jejich messengery a profily na sociálních sítích zaplavily výhružné zprávy.
-
Děti učíme, jakou má umělá inteligence motivaci, říká kurátor Michal Kučerák
Rodiče bavilo sbírat fyzické objekty, mladí sbírají digitální věci, přibližuje dramaturg Festivalu umění a kreativity ve vzdělávání Michal Kučerák směr svého zájmu.
-
Jak vzdělávat malé digitální domorodce? Mlčet, ptát se, vzít do hry kód i papír
Jak a proč vzdělávat děti v oblasti kyberbezpečnosti, programování nebo umělé inteligence?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka