Jak se melodie z reklamy na dlouhé cigarety stala instrumentálním hitem

26. září 2022

Stávalo se, a ani dnes to není úplně výjimkou, že některé posluchačsky chytlavé instrumentálky měly původ v rozhlasové a zejména v televizní reklamě.

Jako jeden z příkladů může sloužit hudební doprovod k televiznímu reklamnímu spotu na cigarety jedné nejmenované, avšak zvučné značky z druhé poloviny šedesátých let minulého století, tedy doby, kdy byla propagace tabákových výrobků v americké televizi ještě přípustná.

K údajně velmi vtipnému skeči založenému na superdlouhých cigaretách, bezvlasém subtilním pánovi vyššího věku objímajícím vysokou blondýnu a hořících novinách vytvořil hudební materiál Mitch Leigh. A producent i aranžér, výborný klarinetista, saxofonista a hobojista Phil Bodner jej se svou studiovou newyorskou kapelou Brass Ring zhruba před 55 roky natočil.

The Dis-Advantages Of You, Vaše nevýhody, tak byla pojmenována překvapivě dosti úspěšná instrumentálka studiové formace Brass Ring z roku 1967, komerčně vzešlá z kouře cigaret konkrétní značky.

Ve Vlídných tónech ji nabízíme k poslechu spolu s předchozím mírným hitem – melodií z výborného filmu Roberta Aldriche Let Fénixe, ale i ukázkami z několika alb orchestru Brass Ring. Jedna z nich, melodie slavného autora Johna Barryho Born Free, ve vás může vyvolat třeba nostalgické vzpomínky na divácky stále vděčný britský dobrodružný film Volání divočiny.

autor: Jiří Kasal
Spustit audio

Související